ffdc ffdc .

ffdc

براي زيبايي و سلامت دارچين خواص بسيار دارد

خواص دارچين و فوايد اين ادويه پرخاصيت
در يك دوره اي دارچين حتي بيشتر از طلا ارزش داشت ؛ اين ادويه، يكي از قديمي ترين ادويه هاي شناخته شده است در واقع اين ادويه محبوب پر از مزايا براي سلامتي است كه شما را متعجب خواهد كرد. دارچين، اين ادويه خوش طعم داراي خواص و فوايد بسياري ميباشد، مخلوطي از دارچين عسل درمان بسياري از بيماري ها ميباشد، همچنين از دارچين ميتوانيد براي كاهش وزن استفاده كنيد اما اين تنها مورد از فوايد و خواص دارچين نيست كه در اين بخش از سلامت نمناك خواهيد خواند.
مزاياي سلامتي دارچين:
1.كنترل قند خون:
بعضي مطالعات اشاره كرده اند كه اين ادويه به مقاومت بدن انسوليني ها كمك مي كند. به همين دليل است كه بسياري از افراد مبتلا به ديابت، از اين ادويه براي كنترل قند خون خود استفاده مي كنند. مي توانيد دارچين را به شكل چاي يا بعنوان مكمل مصرف كنيد.
2.دارچين براي كاهش سطح كلسترول و تري گليسيريد:
دارچين مي تواند به طور غيرمستقيم قند و چربي بدن را كنترل كند و يا حتي كاهش دهد.مصرف دارچين، با كاهش سطح كلسترول بد، بنام LDL و تري گليسيريد و افزايش سطح كاسترول خوب بنام HDL ، همراه است.
3.دارچين براي جلوگيري از بيماري آلزايمر:
مطالعات و تحقيقات نشان داده است كه عصاره دارچين مي تواند به پيشگيري از آلزايمر كمك كند و تاثيرگذار باشد.دو تركيب موجود در آن، بنام اپيكاتچين و سينامالدهايد، ممكن است به مبارزه با از دست دادن حافظه كمك كند و همچنين از رشد رشته اي در سلول هاي مغزي كه عامل آلزايمر هستند، جلوگيري مي كند.
 
جلوگيري از بيماري آلزايمر با استفاده از دارچين 
4.دارچين براي جلوگيري از عفونت:
يكي از مزاياي دارچين، توانايي بي نظير آن در جلوگيري از عفونت مخمر ماوم در برابر دارو است.به دليل خواص ضدباكتري، ضد قارچي، ضد ويروسي و ضد عفوني كننده اش، در درمان عفونت هاي داخلي و خارجي مفيد است و از ايجاد ميكروب ها در مثانه نيز، به خوبي جلوگيري مي كند.
5.دارچين براي تقويت عملكرد بدن با دارچين :
دارچين به بهبود وضوح و هوشياري رواني بدن كمك مي كند. براي بهتر شدن فعاليت مغز، اين ادويه را ببوييد.عطر آن مي تواند عملكرد شناختي را افزايش دهد و توجه و حافظه كاري را بهبود مي بخشد .
6.دارچين براي جلوگيري از بيماري هاي قلبي :
دارچين ،به دليل خواص ضد التهابي كه دارد، مي تواند از قلب و شريان هاي اطراف آن در برابر عفونت و آسيب ها محافظت كند.
 
جلوگيري از بيماري هاي قلبي با دارچين
7.دارچين براي بهبود گردش خون:
اين ادويه به بهبود گردش خون كمك مي كند، و همان طور كه مي دانيد، با افزايش گردش خون، اثرات درد نيز به طور قابل توجهي كاهش مي يابد.همچنين گردش خون خوب، باعث گسترش اكسيژن به سلول هاي بدن مي شود و فعاليت هاي متابوليك را بالا مي برد. شما با استفاده از دارچين مي توانيد خطر ابتلا به حملات قلبي را به ميزان زيادي كاهش دهيد.
8.كمك به تسكين دردهاي عضلات و سردرد با دارچين :
دارچين به دليل خواص ضد التهابي كه دارد، مي تواند سفتي و سختي ماهيچه ها و مفاصل را از بين ببرد.دارچين براي بازيكنان ورزشي و افراد مبتلا به آرتريت توصيه مي شود و همچنين براي تسكين سردردهايي كه از سرماخوردگي ايجاد مي شود نيز تاثيرگذار است.
9.جلوگيري از سرطان با دارچين :
تحقيقات نشان داده است كه دارچين مي تواند رشد سلول هاي سرطاني را كاهش دهد.وقتي كه دارچين را به طور منظم در رژيم غذايي خود بگنجانيد ،مي تواند از سرطان جلوگيري كند و رشد سلول هاي لنفوم و لوسمي را نيز كاهش دهد.
 
استفاده از دارچين براي جلوگيري از سرطان
10.تغذيه با شير مادر:
همچنين ادعا شده است كه دارچين مي تواند در ترشح سالم شير مادر نيز تاثيرگذار باشد و مي تواند به تخليه ادرار نيز كمك كند.
11.جلوگيري از خونريزي با دارچين :
دارچين مي تواند به طور طبيعي، خونريزي بيش از حد را متوقف كند و روند بهبودي را تسريع مي بخشد.
12.كمك به بهداشت دهان و دندان با دارچين:
دارچين يك عنصر محبوب در آدامس و دهانشويه ها است. خواص ضدالتهابي دارچين مي تواند از دندان ها و لثه در برابر صدمه و آسيب محافظت كند و همچنين تنفس و بوي بد دهان را نيز از بين مي برد.
 
بهداشت دهان و دندان با دارچين
13.دارچين براي كنترل و دفع حشرات:
دارچين مي تواند بسياري از حشرات را دفع كند.شما مي توانيد تكه هايي از دارچين را در قسمت هاي مختلف خانه قرار دهيد، تا بتواند حشرات را از آنجا دور كند.
14.درمان سرفه ها و سرماخوردگي هاي معمول با دارچين :
دارچين در طب چيني بعنوان يك درمان طبيعي براي سرفه و سرماخوردگي مورد استفاده قرار مي كيرد.
كه شما مي توانيد دستور زير را براي تهيه آن اجرا نماييد:
يك تكه چوب دارچين را به آب جوش اضافه نماييد و اجازه دهيد در حدود 2 دقيقه به جوش آيد، سپس چوب دارچين را از آن خارج كنيد و آن را مانند چاي هاي ديگر بنوشيد و لذت ببريد.
شما مي توانيد اين چاي را دو بار در روز مصرف كنيد.در حالي كه سرماخوردگي شما بيش از 3 روز ادامه پيدا كرد ،حتما به پزشك مراجعه كنيد.
15.درمان دندان درد با دارچين :
5 قاشق چاي خوري عسل را با يك قاشق چاي خوري پودر دارچين اضافه كنيدو تكه اي از آن را روي قسمت آسيب ديده دندانتان بگذاريد. اين روند را دو الي سه بار در روز تكرار كنيد، تا احساس درد شما كاهش يابد.
دارچين براي درمان دندان درد
16.كمك به هضم غذا و رفع مشكلات گوارش با دارچين:
دارچين نه تنها به غذا عطر و طعم مي دهد، بلكه به هضم آن نيز كمك مي كند. همچنين براي از بين بردن حالت تهوع، استفراغ، اسهال، ناراحتي معده و نفخ نيز مفيد است.
17.از بين برنده باكتري هاي ايكولاي با دارچين:
دارچين به دليل خواص ضد ميكروبي كه دارد، با باكتري ها مبارزه مي كند.پراكسيدهيدروژن را با روغن دارچين تركيب كنيد و مي توانيد آن را در آب ميوه هايتان بربزيد و بنوشيد.
18.دارچين براي كمك به درمان بيماري PMS:
دارچين غني از منگنز است و يك منبع عالي براي كاهش اثرات بيماري PMS مي باشد.در مطالعه اي نشان داد، زناني كه روزانه 5 الي 6 ميلي گرم منگنز مصرف مي كنند، كمتر دچار تغييرات خلقي مي شوند.نتايج نشان داد كه گنجاندن رژيم غذايي منگنز در زنان مي تواند علائم مختلف اين بيماري را در آنها كم كند.
 
تمام خواص و مزاياي دارچين
19.دارچين براي كمك به بهبود و تقويت روحيه:
دارچين بهترين درمان براي افسردگي هاي زمستانه است ، همچنين مطالعاتي نشان داد كه بوي دارچين مي تواند تحريك پذيري و اضطراب را نيز كاهش دهد.
20.دارچين براي حجم دهندگي لب:
به جاي جراحي كردن و يا تزريق ژل، مي توانيد در خانه از دارچين استفاده نماييد. براي اين كار يك تكه دارچين را روي لبهايتان بگذاريد و چند ثانيه صبر كنيد، تا زماني كه حس تندي و سوزش ان كاهش يابد سپس بشوييد و بعد، روي لبهايتان وازلين را اعمال نماييد.
21.دارچين براي كمك به تحريك و افزايش رشد مو:
با مصرف منظم دارچين، مي توانيد از ريزش مو جلوگيري كنيد. اگر پوست سر شما حساس نيست، مي توانيد دو قاشق غذاخوري عسل و نيم فنجان روغن زيتون گرم را با دارچين تركيب نماييد و روي سرتان اعمال كنيد. براي غليظ تر شدن اين تركيب، مي توانيد تخم مرغ را نيز به آن اضافه كنيد و سپس موهايتان را با رطوبتي كه دارد شانه كنيد و بعد از 15 دقيقه، با شامپو و آب ولرم بشوييد.
 
دارچين براي افزايش رشد مو
22.ماسك صورت دارچين براي از بين بردن آكنه:
شما مي توانيد 3 قاشق غذاخوري عسل را با يك قاشق دارچين تركيب نماييد و سپس آنرا روي صورتتان اعمال نماييد. دارچين،ر باكتري هاي تحريك كننده آكنه را متوقف مي كند و عسل نيز باعث سفيد شدن و طراوت پوست مي شود ، 10 دقيقه بعد از اعمال اين تركيب، صورتتان را با آب گرم بشوييد و بعد به آرامي خشك نماييد.
23.اسكراب پوست هاي خشك با دارچين:
هيچ كس دوست ندارد كه پوستي خشك و سرخ داشته باشد، بنابراين مي توانيد با حذف سلول هاي مرده پوستتان نرمي و درخشش را به آن بازگردانيد.كه براي اين كار مي توانيد دارچين، بادام، روغن زيتون عسل و نمك دريا را با هم مخلوط كنيد. و روي صورتتان اعمال نماييد.
24.دارچين خوش بو كننده نفس است:
اگر از بوي بد دهان خود رنج مي بريد، مي توانيد دارچين را مصرف كنيد.
 
دارچين نفس را خوش بو مي كند
25.دارچين براي جلوگيري از پيري و چين و چروك پوست :
خورشيد باعث توليد گليكاسيون مي شود كه چروك شدن را حاصل مي نمايد ،عصاره دارچين توليد اين ماده را كاهش مي دهد. بنابراين سرعت روند پيري را كم مي كند.
26.دارچين براي مديريت و كنترل وزن:
همان طور كه قبلا ذكر شد ،مصرف منظم دارچين مي تواند كلسترول و ميزان قند خون را كنترل مند، بنابراين قادر به متابوليزه كردن كربوهيدرات ها، سوزاندن چربي ها و كاهش وزن طبيعي كمك مي كند.
27.دارچين براي كاهش اضطراب و استرس:
افرادي كه از اضطراب و نگراني دائم رنج مي برند، مي توانند چاي دارچين را به دليل خواص آرامش بخشش، بنوشند.
 
كاهش استرس و اضطراب با دارچين
28. دارچين براي درمان اگزما:
طبق تحقيقات، ثابت شده است كه اعمال تركيب يك قاشق دارچين با عسل، بر روي پوست مي تواند اگزما را درمان كند.
29.دارچين براي افزايش ميل جنسي:
مصرف منظم و البته كنترل شده دارچين مي تواند ميل جنسي در مردان و زنان را نيز افزايش دهد.
30. دارچين براي كاهش كلسترول بد خون :
غذاهاي مختلفي كه امروزه مردم استفاده مي كنند، چرب است و داراي كلسترول و چربي هاي ناسالم هستند، كه با گذشت زمان، منجر به بيماري هاي قلبي و عروقي مي شوند و همانطور كه در بالا ذكر شد، دارچين مي تواند كلسترول بد را كاهش دهد و از التهاب بافت هاي داخلي جلوگيري مي كند و در كل ميزان خطر حملات قلبي را كم مي كنند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۵:۲۷ توسط:vvcv موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :